måndag 25 maj 2009

Psycho strutsen

Svägerskans familj vann en tokrolig tavla för något år sen. Den har en speciell plats i deras TV-rum och fick till och med ett namn jag inte kommer ihåg. Varje gång jag kom dit beundrade jag tavlan och ville verkligen ha en själv. Fram tills jag fick veta priset!! Jag bestämde mig för att försöka göra en egen version/tolkning så bra jag kunde.

Jag har nu äntligen hittat konstnärens hemsida och länkar därför till orginalkonstnären. Hon heter Anna-Moa Nordström är verkligen en inspiratör!! Gå in på hennes hemsida och njuuut!!

Observera att jag bara målat denna tavla för eget bruk och hänvisar därför till Anna-Moa Nordströms hemsida för ett eget exemplar.



Bäst: alla kommentarer jag fått!!! Nu vill jag göra 2 till i orange-metallic och en grön-metallic. Det borde bli häftigt om dom hänger bredvid varandra=)

Sämst: Hur ska jag få dom 3 tavlorna att se någorlunda lik ut? Jag skulle vilja ha ett orginal från konstnären själv men jag har inte råd=( Dessutom blev dottern rädd för tavlan till en början=)

Inga kommentarer: