torsdag 20 augusti 2009

Bilstols-filt

När min äldsta dotter var bebis sparkade hon många gånger av sig filten man vikt och lagt på henne i bilbarnstolen. Antalet gånger man gjorde om den proceduren blev till slut enerverande. När jag kom på hur jag skulle kunna motverka detta hade hon redan hunnit växa ur bilstolen så jag la ner projektet. Nu har vi en till liten tös och hon sparkar minst lika vilt så nu sydde jag ihop en knytfilt med vit fleece på undersidan och gulligt elefant tyg från Stoff & stil på ovansidan. Jag sydde även en likadan filt i present till barnens 3-männing. Hoppas att man får ett utlåtande av dom om det är en sak även andra familjer kan tänka sig ha användning utav eller om det bara är vi som har ovanligt sprattliga barn=)


1 kommentar:

Celina sa...

Har redan kommit till användning idag när de blåste ute. Super, alla borde ha en "Vera-filt" :)