söndag 6 september 2009

Dregglisar/"bandana bibs"

Idag har jag haft en s.k "Lyxdag". Det innebär att jag kan göra vad jag vill utan att bli störd utav barn och sambo fram till att middagen står på bordet. Riktig lyx att bara få göra roliga saker som att göra klart olika projekt, sovmorgon, träna osv. Vi har varsin sådan dag i månaden=Þ *hett tips*

Så efter en långfrukost med en stor kopp té försvann jag ner i källaren med hög musik i hörlurarna. Jag hade siktat in mig på att äntligen få till mönstret på dreggellappen med lite pös fram till. Har ju sett andra sybloggare göra så fina men de flesta har såna hutlösa priser att man bara blir ännu mera taggad att göra egna. När jag inte hittade något mönster och ingen sybloggare var villig att släppa ifrån sig sitt mönster mot ett byte av något annat så köpte jag den billigaste jag kunde hitta, tror den kostade 39.50:- *snålis jag=Þ* och sprättade upp den och målade av på mönsterpapper. Det var roligare än vad jag hade tänkt mig att sy så det hann bli några i bara farten. Fler finns färdigklippta och väntar på att bli klara. Men jag hade ju fler projekt att avsluta idag så jag gick raskt vidare till dom.
Men här har ni då alltså mina 3 versioner av de populära "bandana bibs". Har provat mig fram med en platt version,pösig med synlig söm och osynlig söm. Min favorit är den rosa med blå stjärna. Live-bild på lilla dreggelbarnet kommer så småningom=)

Material: tygerna kommer i blandad kompott från Stoff och stil, Ohlssons tyger och MG-tyger. På baksidan har sytt dit färgmatchande fleece för att de släpper inte igenom vatten(dvs dreggel och barnkräk) så fort.

Bäst: det gick tokfort att tillverka och var oväntat roligt. Fick dessutom till en söm på symaskinen som jag länge svurit över att jag inte klarar av.. nu så föll allt på plats=Þ Den syns på den rosa dregglisen.

Sämst: Det är tråkigt och pillrigt med tryckknappar.

1 kommentar:

Anna Å sa...

Superfina!!!
Får nog ta och lägga in en beställning på dina fina dregglisar.
Lilleman här ksn nämligen dreggla ca 10 liter/dag, ja nästan iaf :P