fredag 23 april 2010

Ge-bort-tunikan

Detta är mitt gudbarns 2 årspresent som jag dumt nog provade på dottern innan jag skulle ge bort den och sen vägrar hon släppa ifrån sig den. Hennes argument var ju rätt självklara.. hon hade ju redan hårbandet så det var lixom inget snack om vem klänningen tillhörde.

Mönstret är detsamma som den gröna elefanttunikan men den här gången har jag tagit in i den midjan. Det underliga är att den är gjord efter ett mönster för en 2 åring!! Visserligen ska den vara en klänning men för Alva blev det en lagom tunika.

Ni kan väl bortse från alvas långkalsonger och fula miner som hon vägrade byta=Þ


Klicka på bilderna för större format.

Bäst: blev lite nöjdare med mönstret den här gången.

Sämst: nu måste jag ju göra en ny tunika=)

1 kommentar:

Helena sa...

Hej! Nu blir jag lite orolig, vad är det för paket du väntar på från mig?

Passar på att kommentera de fina kläderna du har sytt också! :)