söndag 24 maj 2009

En hel tomtearmé..

I brist på ideér på "fina" objekt att måla fick jag plötsligt för mig att göra något kladdigt utan att använda så mycket penslar eller andra verktyg att måla med. Jag valde att måla med fingrarna och vände dessutom på tavlan ett halvt varv till vågrätt istället för att som vanligt måla lodrätt.

Inspirationskällan fick bli min kompis familj som med tiden bara växer och växer=) När jag gjorde tavlan var dom 6 barn och 2 vuxna i familjen. Medvetet eller ej så råkade ett litet mellanrum bli mellan den ena föräldern och ett barn. Jag påpekade för min kompis att det fanns plats för fler.. på tavlan alltså. Några månader senare fick jag veta att den platsen på tavlan kunde målas igen=) Eftersom det är en speciell liten krabat och för att mellanrummet faktiskt inte gjordes avsiktligt, så blev det lite guldfärg just där=) Vilken dag som helst får jag veta vem den lille krabaten är=)
Bäst: Att min inspirationsfamilj blev nöjd.. säger dom iaf=) Roligt att variera sättet att måla. Barns kommentarer är så klockrena: - du målar ju sämre än en dagisunge=)
Sämst: att det faktiskt ser ut som en "dagisunge" har målat=)

Inga kommentarer: