onsdag 21 oktober 2009

Ett udda fönster

Har jag för mycket fritid eller helt enkelt för många knasiga ideér? Varför blev det just jag som skulle "ärva" en massa ideér som bara måste omsättas från tanke, genom fingrarna till färdigt projekt innan jag blir helt galen. Det ligger nog i släkten att man inte kan släppa tanken på en idé för ens den är klar=) Det här gamla fönstret har jag haft skräpandes i en friggebod i många år. Sambons morrande om att min lilla fönstersamling stog i vägen, gjorde att jag tog fram dom i dagsljus och startade min projekthjärna.

Här har jag börjat lätta på mitt projekt genom att ta bort de bakre rutorna. Kittet var lite omöjligt så jag fick panga några rutor som jag inte fick bort hela.
************

Så här såg det ut när jag plockade ihop det tråkiga vitrinskåpet som egentligen aldrig användes.
************
Här har jag (med stor hjälp av pappa) fått upp fönstret på väggen och hängt upp en norrhasselkvist i taket. Sen kan man alltid hänga dit lite "kollijoks" som ska smycka det hela=)
Den svarta rutan i fönstret är en griffeltavla. Fönstrets förra ägare hade knäckt 2 rutor samt pinnen mellan rutorna så på något sätt måste jag fylla ut tomrummet.
**********
Griffeltavlan lär få många nya budskap skrivna framöver. Längtar till julen då det blir lite vinterinspirerat i den här hörnan.
************

Ett halsband med mitt och Pers namn ingraverat på ena sidan hänger i norrhasselkvisten.

************ På andra sidan av halsbandet står våra barns namn. Dålig bild men det står Alva och Elin.

************ Griffeltavlan med ett ordspråk på latin som kändes ganska passande just då:
"Aliquando et insanire iucundum est" - Ibland är det skönt att få vara galen.

************
Inte fullt så mysigt när man fotar med blixt men så här trist ser det ut utan mysbelysningen.
Sambon var MYCKET skeptisk när jag började dra igång det här projektet men med värmeljusen tända så blev han positivt överaskad. Han slutade retas och erkände att han inte förstår sig på sånt där med att föreställa sig hur det ska se ut innan det är klart.

Tur att någon i den här familjen kan föreställa sig saker så det blir något gjort=Þ

3 kommentarer:

Celina sa...

Helt OTROLIGT SNYGGT!

Lotta sa...

det blev ju kanonmysigt!!

Therese Nordin sa...

Kanonsnyggt, jag är också sugen på ett gammalt fönster någonstans, du och jag verkar ha lika idéer, synd bara att jag inte har din talang också, det hade varit trevlig.
Vad är en Norrhasselkvist, kallas det bara så eller har du varit i Norrhassel och hämtat den där och i så fall är jag nyfiken på vad du gjorde i Norrhassel, känner du någon där, det är ju lite världens ände så därför blev jag nyfiken!