lördag 31 oktober 2009

Psychostruts nr 2

Fredagskvällen bestod utav en öl och en helkväll nere i pysselskrubben. Humöret avgjorde vilket objekt det skulle bli och det är ju ganska uppenbart hur munter man var=) Eftersom det är ca 1½ år sen jag gjorde min egen version av en känd konstnärs tavla så var det lite klurigt att få till det snarlikt. Se Det gick ju inte så himla bra att få dom att bli någorlunda identisk men nästan. Nästa strutstavla blir en grönmetallic version. Hoppas inte att det ska ta lika lång tid innan jag gör den, man glömmer så lätt i vilken ordning man gjorde allt. Jag skyller på åldern=)

Observera att jag bara målat denna tavla för eget bruk och hänvisar därför till Anna-Moa Nordströms hemsida för ett eget exemplar.
Bäst: Musik, en öl, och att få måla en tavla är verkligen en ventil för mig för att må bra. Okej, jag måste inte ha en öl men oftast när jag har tid att måla är på helgkvällarna och då tar man med sig lite "färdkost"=) Jagvar betydligt muntrare när jag kom upp ur källaren.

Sämst: Den blev inte så lik som jag hade tänkt mig. Lite för långt mellan ögonen och den orangea metallicfärgen var lite klurigare att måla med. Ville ju att att det skulle synas att den var metallic men så fort man la in en annan färg blev den inte metallic. Är inte riktigt klar, mest "finlir" kvar som görs en annan dag.
Tiden går för fort när jag väl tar mig tid att göra nått. Önskar jag kunde få vara där i skrubben oftare.

Så här skrev jag när jag gjorde min första struts

2 kommentarer:

Therese Nordin sa...

Varför ska dom vara exakt identiska? Tycker att det blir mer personligt när dom är lite olika, grymt fint!! Bra jobbat!

Anna sa...

ohoi.. dem där var stiliga. Vad duktig du e :)