fredag 20 november 2009

barnvagnsvantar + dreggel-lapp

Efter att ha mötts av dotterns bara och kalla händer flera gånger när hon sovit ute i vagnen så lessnade jag och började fundera på hur vantar borde konstrueras för att få sitta kvar. Mudden blev kanske inte så lång som jag hade tänkt mig från början men de funkar jättebra. Tanken var att göra ett set med vantar och dreggel-lapp till minsta dottern men jag började med ett set till grannkärringens son istället, vilket var mycket roligare av någon anledning. Till slut hade jag lyckats gjort klart dotterns set också.



Klicka på bilderna för större format

Bäst: lätt att göra men jag är för rastlös och har kanske inte tid att göra riktigt ordentligt åt mina egna barn så därför hade det kanske kunnat blivit bättre. Grannkärringen säger att hon är nöjd iaf så det är huvudsaken=) Numera kan dottern inte ta av sig vantarna när hon vaknat från sin sovstund i vagnen.. precis vad jag ville motverka=Þ

Sämst: Borde lägga ner mer tid på att göra det ordentligt till nästa gång men tiden räcker inte alltid till när viljan att få det klart är starkare=)

2 kommentarer:

ylva sa...

Jättefina och väldigt smart.. jag skickar ett mail så jag kan beställa av dig!!

malin sa...

de e jättfina och jättebra,, vi tackar och bockar =) nu väntar vi på mössan hihihi =)
tänk inte så mycket på utseende ,, de är ju super fina,,