fredag 12 februari 2010

Kärlekskonst

Fick en beställning på "en tavla som skulle passa bra i hallen". En sån där ångestladdad beställning då man inte får mer inspiration än att det skulle vara något silvrigt målat på den. Jaha ja.. ska bakgrunden eller motivet vara i silver? Fick det vara någon text på den? Skulle det föreställa något eller bara vara något kladdigt? Ja allt det där fick jag ju bestämma själv såklart. Nu visade det sig att det inte fanns så mycket silver hemma så därför blev det inte mer "silvrigt" än så här.

Hittade en bra sida på nätet med ordspråk på latin översatt till svenska. Den kommer jag använda mig av fler gånger!! Just det som står på tavlan betyder: "konsten att älska av hela sitt hjärta". Figurerna på bilden fastnade i mobilkameran efter ett besök hos brorsan och sen har jag gjort min tolkning=)

Efter lite knep och knåp och en massa inspirationsletande så tror jag att jag blev klar till slut. Väntar på en bild från adressen där den hänger idag. Denna togs i källaren för att kunna sms:as iväg i väntan på avslag eller godkännande.

Bäst: att få så lite riktlinjer som möjligt att gå efter så man får träna på att släppa prestationsångesten. Betydligt roligare så här i efterhand=Þ

Sämst: kommer jag nånsin lära mig att bli nöjd eller känna mig klar med något jag gör? Att silverfärgen i princip var slut, men nya färger är beställda=Þ

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev kanonfin!!! Fasen va du är duktig, men så har du ju gått fp-linjen o där fick vi ju lära oss en hel massa...;)

Kram, Tina