söndag 24 januari 2010

Gamla & nya projekt

Det har inte hunnits med så många projekt eller beställningar som jag velat. Familjeansvar, jobb, träning och ett hemligt projekt har tagit all min tid. Jag har ändå hunnit med några mindre oplanerade projekt som plötsligt fått en väldigt stor betydelse att få klart, utan egentlig anledning. Men så är det väl med mig, har svårt att släppa en tanke till en idé oavsett hur oviktig den är=)
Hittade en tallrikshylla på en loppis för 15 kronor. Tanken var att jag själv skulle ha mina tidningar i den men jag hade nog lämnat hjärnan hemma för tidningarna fick knappt plats. Jag vägrade erkänna (för mig själv och sambon) att jag gjort ett dåligt köp och ändrade målet till att den var till äldsta dottern. Färgen fanns hemma och krokarna som sitter under hyllan hittade jag i ett nyckelskåp jag knåpade ihop på slöjden i mellanstadiet. Det blev rätt bra till slut tycker jag=)

**********************************
Den yngsta dotterns alla leksaker som ligger efter golvet och som man ständigt kliver på fick mig att börja tänka hur jag skulle få undan dom men samtidigt ha dem tillgänglig för henne. Plastpås-förvaringen från Ikea som ändå inte användes fick rycka in och tjänstgöra igen. Lagom höjd för henne att plocka ut de leksaker som ser intressanta ut när hon susar förbi i gåstolen. Det ser faktiskt lite roligt ut när hon ibland måste kämpa lite för att få tag i det hon vill ha, inbillar mig att det tränar motoriken (?) så jag kan klappa mig själv på axeln för denna fantastiska idé=)

**********************************
Visar ett gammalt projekt också. Äldsta dottern hade en koja på dagis som hon tyckte om väldigt mycket när hon var strax över 1 år. När hon kom hem så började hon intressera sig för köksinredningen och tog ut de saker hon orkade ur ett speciellt skåp. Efter ett tag var det bara att inse att jag fick offra min förvaring och "bygga" en koja till henne. Nu använder hon den inte så mycket men lillasyster tycker att den är intressant. Det som fattas är ett par gardiner som har fått ny uppsättning. När döttrarna leker med sina kompisar i kojan höll inte min gardinuppsättning så bra som jag hade tänkt det, så därför har jag nu kommit på ett nytt sätt som jag snart ska visa er.. förhoppningsvis=)

Inga kommentarer: