torsdag 1 april 2010

GLAD PÅSK!!

Mina projekt startade i tidig ålder och det har jag hittat bevis på nu. "Olle" kallas fågeln jag gjorde i 1:an(-86) och igår hittade jag min påskkärring jag tydligen gjorde 1983. Jämför jag med min äldsta dotter så var vi i samma ålder när jag gjorde den. Har väldigt svårt att tro att hon skulle klara det jag gjorde.. men årtalet i påskkärringens nacke kan inte ljuga?! Jag minns att jag gjorde den på dagis för min faster hade lärt mig att göra "piprensargubbar" och då pimpade jag väl min passande nog till påskkärring. Det enda jag vet är att jag inte gjort kvasten själv. Sedan fick dagisfröknarna bråttomt att göra egna påskkärringar så till slut satt jag och 3 fröknar runt ett bord. Undrar vem som såg efter de andra barnen?=)











Psst.. spana in kaffepannan som jag gjorde utav en flörtkula och piprensare=)
Vad är väl mer "påskigt" än att få hem barnens påskpyssel? Igår fick vi hem en ägghållare i målad gips från dagis.. ful som stryk men så länge det är dottern som har gjort den så ska den vara framme. Det samma tänkte väl min mamma när jag kom hem med min påskkärring.. men den har hängt i köksgardinen varje påsk sen dess=)

Jag och alla mina projekt önskar er en GLAD PÅSK så återkommer jag snart med mer mössor, dregglisar i nya tyger och andra projekt förstås=)

Inga kommentarer: